selamat ziarah :)


selamat membaca .

Thursday, December 9, 2010

kata2 dari S.A.H.A.B.A.T


huhu, ntah kenapa la dgn diri sy hari ini. asek cerita ttg sahabat. anyway, semuanya kerana.. sy hadapi hari hari yg indah bsama shbat sbentar tadi.. dan sbelum2 ini juga..

tadi, sy tgok msej. ohh, terharuu, dan sbg. erm, kadang2 kita terlupa utk hargai org disekeliling kita. kita lebih mnghargai mereka2 yg tak hargai diri kita. dan, sy dapat msej ini dari sahabat2 saya. nak baca ehh? sebok je. huhu. jap ehh..


massage from: aqidah sidek

sahabat,
jika hari ini aku terlalu gembira,
sedarkanlah aku dengan amaran2 Allah.

jika aku bersedih tanpa kata,
pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta.

jika aku lemah tak berdaya,
ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga.

jika ada tembok yang memisahkan,
ajaklah aku meleraikan segera.

jika pernah hatimu terluka,
luahkanlah agar aku berubah.

dan jika esok aku terlena tanpa terjaga,
iringlah aku dengan kalungan doa.

berjanjilah sahabat.
-ukhuwwah fillah-

ya Allah,
msej dari aqidah cukup buat sy terfikir. sy sgt suka akn msej yg mbuat kn fikiran sy kembali bfikir dan berfikir. trimas utk anda saudari aqidah :)

.................................................

massage from: mufidah nadhirah

sahabatku,
aku bangga melihatmu derita dlm perjuangan..
daripada melihatmu gembira dlm kelalaian.

sahabatku,
aku bangga mendengar tangisanmu kerana pengorbanan..
daripada melihat tawamu dalam pengkhianatan.

kerana itu,
jangan lupa sahabatku,
muliamu bukan pada pangkat dan harta..
tetapi,
muliamu kerana ..

ISLAM!


ya Allah, sy baca msg ny pon, rasa cm nk nanges je. mekasih juga saudari mufidah! :)) sy sgt syg msg ny. cukup terkesan di hati sy. :))

......................................................


BE A FOREVER FRIENDSHIP :

Friendship isn’t how you forget, but how you forgive.
Not how you listen, but how you understand.
Not how you see, but how you feel.
Not how you let go, but how you hold on!

........................................................



Indahnya Persahabatan

Ingatlah kapan terakhir kali anda berada dalam kesulitan.
Siapa yang berada di samping anda?
Siapa yang mengasihi anda saat anda merasa tidak dicintai?
Merekalah sahabat-sahabat anda.
Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan dan menjengkelkan.
Tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah.
Persahabatan sering menyuguhkan beberapa cobaan.
Tetapi persahabatan sejati bisa mengatasi cobaan itu bahkan bertumbuh bersama karenanya.


COPY LINK:
http://litayulianacute.blogspot.com

..................................................................


Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri.
“Dalam masa kejayaan, teman-teman mengenal kita.
Dalam kesengsaraan, kita mengenal teman"

No comments: