selamat ziarah :)


selamat membaca .

Saturday, January 15, 2011

ceritera malam ini . . . .


terasa kian memberat kepala ku di saat malam kian melabuhkan tirainya..
hati ini.. gersang jua kadang kala.. sering2 bharap hati ini terisi dgn zikrullah dan kalamullah.. bimbang, andai tersisih dari rahmat dan kasih Dia yang Maha kuasa.

ya ! aku sekadar hamba yang hina. tercipta dari air mani.. dan, aku dimuliakan oleh ilahi. sungguh, aku merasa berdosa atas tiap2 yang aku lakukan tika nafas menghirup udara ciptaan Mu.

ya Allah,
berikan aku kesempatan.. *crying

aku sesal lantaran mengisi masa hidupku dengan gelak tawa.
ampuni aku ya Allah.

mengapa ? tiap kali jiwa ingin di isi dengan kedamaian hati dan alunan zikir, nafsu cuba untuk memintas?

bukan keinginanku mbiarkan nafsu bmaharajalela..
aku berasa diri ini gagal.

aku gagal ya Allah.. *crying.

gagal melaksana tanggungjawabku yang kian memberat..

lelah kadangkala aku rasakan..
semput terasa di jiwa lantaran aku sering sering berperang dengan sang nafsu yang tidak serik untuk mengalahkan aku.

Ya Allah,
adakah ini ujian keimanan?

ya Allah, jika benar, bantu aku utk hadapi ujian ini dengan ketaqwaan.
lindungi aku dari sifat bongkak dan ego.

lindungi juga aku dari rasa riak dan takabbur

bantu aku ya Allah,
biar lah malam yang kian sepi ini menyaksikan jiwaku yang sedang merintih..

aku ingin lari..
lari dari kepulan dosa..
aku ingin mengejar segunung pahala..

rimas sungguh aku, ya Allah.
di saat aku hampir2 terkandas dalam lautan dosa..
tubuhku terasa lesu disaat blawan dengan tentera nafsu yang rakus untuk menghambat aku ke neraka Mu.

tidak!
aku tidak mahu ke neraka ciptaan Mu yang Maha Dahsyat itu.

ampuni aku ya Allah..
lindungi aku daripada gangguan syaitonirrojim.. :'(


aku cintakan islam..
tapi, aku kecewa pabila aku gagal praktikkan seluruh kandungan islam..

aku rindukan rasul Allah,
namun, pedihnya pabila sunnahnya aku gagal ikuti dengan baik..

ya Allah, tetapkan hati ku dan imanku dalam memilih jalan Mu yang Benar ini .
bantu hamba Mu yang lemah ini, ya Allah.


- Sang pencinta islam -

1 comment:

syahfiera said...

kenapa hati ini sering2 berombak2 ?
ombak bukan sebarangan. kadang kadang ganas menampar tepian pantai... :(