selamat ziarah :)


selamat membaca .

Friday, September 17, 2010

Hati seorang gadis. :)

oleh siti maisara pada pada 16hb September 2010 pukul 9.54 ptg

dupdap dupdap.. cmtu eh bnyi aty? ehh bkn, bnyi jntung degup laa.. hehe~

ermm.. mnyentuh soal aty.. manusia manela yg x de perasaan.. kan?kan?kan? sume org ade.. namun, perlu dilihat cara mngawal aty itu agar tidak liar dan sumbing.


aku.. menyingkap kisah seorang aku yang penuh gula, garam, jeruk dan sbagainya bukanlah seindah mengunyah coklat berkacang.. tak tertaip dek tgn bg mceritakan secara tepat kisah aku ny.. ermm,

...................................................................................

dulu, aku aktif. ye ke? hehe~ segan nk ngaku diri aktif. mksud aku, aktif msok ptandingan laa.. dan juga aktif bergaul. mungkin. sebab.. aku bergaul ngan org yg aku knal jer. :P

mase kekecik dulu, sering juga lah di kutukkutuk, dipujipuji. biasala, manusia.. (terimbau pulak mse kekecik) aku ade banyak skola. asek pinda2, cmne la x de bnyk skola.. hehehe~ mse drjah enam stop skola, then skola kt tmpat laen. pastu, mase form 1 skola laen, then pinda skola laen.. hehe.. hijrah lahh kot :P

alkisah mse form 1, ak ade sorang jer kwn rapat mse tuh, kt skola yg memula baru.. then jd skola yg paling bnyk kenangan. ak skola kt skola tu 3 taon kot.. slama 3 taon, memacam fi'il ak jumpa. dan, slama 3 taon gak.. ak ade sekolompok kwn baek. n till best fren smpai skrg n tetap best fren utk slamanya.. :)) kongsi2 rahsia.. gi msk2.. gi jejalan, ronda2.. tgkap gmba gila2.. & bnyk lagi. huhu~ memacam kann? indah sgt mse tu.. dan..kekadang mse kongsi2 rahsia.. kita kongsi2 air mata kita kann? ermm.. air matamu, airmataku jua..


kawan, igt lagi takk.. antara kte ade yg dpermainkan sang lelaki.. dkalangan kte juga.. ade yg kcundang dlm pcintaan..huh, cinta monyet, mne nk btahan.. Allah pon x redha.. ermm..

mse tu, sedeyh je.. kan?kan?


kawan, dulu.. ak pon pnah tlibat dlm kes hati ny.. dan, bimbang terlibat sekali lagi.. dulu.. ak jahil.. jahil.. jahil sgt.. lelaki, mne la pnah setia.. dlm hati mreka .. ramai kot yg pnah brada dlm hati sang lelaki.. ah, biarkan la mereka2 tu.

kawan, cinta manusia ternyata buta.. ak kecewa.. terluka.. dan sbgainya hnya kerana mnusia. padan la ngn muka aku.. kerna dok kejar cinta mnusia..

kawan, mungkin.. hingga kini ak syg lelaki tu. ak benci diri ak yg masih teringat akn dia.. utk apa ak mngejar dosa. zina hati yg ak hampiri.. ermm.. Ya Allah, ak bukan baek.. ak cuba utk jadi baek.. lindungi ak dari hampiri zina..

kawan, abg aku bnyk kali marah2 kt aku.. sbb .. mseh syg lelaki tu. aku setia? utk apa? tiada guna.. tp knape hati ini degil? butakah aku? abg ak kata.. lelaki yg ak syg tu da ade bnyk ex-gurlfren. ak terluka. lalu, perlu kah ak tetap mnunggu?


Ya Allah, sgt sukar utk mncari sang lelaki yg dlm hati nya cme ada Engkau dan seorang gadis shj.

tapi.. knapa lelaki sering bkelakuan seperti tidak bersalahh? melukakan hati perempuan itu tidak salah mungkin. benar x salah?

hari ini.. ak terasa lemah.. tatkala menaip nota ny.. ak cuba cari kekuatan. ingin tahu mengapa? kerana.. hari ni, abg ku sedarkan ak yg jahil, idiot dan sbgainya.. agar tidak mngejar cinta mnusia yg sekadar berpura2.kejar cinta Allah lebih baek.


aku mnyesal aku melayan dia.. membiar dia berada di hati.. mudah2an selepas ini.. tiada lagi ingat akn dia.. amin~

doakan aku, kawan.

"aku harap, tiada kawan aku yg tlibat dlm cinta monyet ini. ingatla, cinta mnusia ketika belum smpai waktunya hanya bakal mmbuat anda kecewa.. cinta pd mse itu tiada erti . cuma sekadar menghampiri zina.dosa yg kita peroleh."

kejar cinta Allah lebih abadi.

ak bukan baek. aku belajar utk menjadi baek.

ingatla, jgn tunggu hidayah dtg kt kita.. tapi biar kita dtg kt hidayah. mksudnya. bia kita yg cari hidayah dan bukan hidayah cari kita..

bila da dpt hidayah, jgn disia2kan..

niatku pada mse kini, aku ingin padam sume kisah memori ak yg tidak elok utk dikenangkenang. doakan ak bjaya! :)

ak ingin beruba..

andai ak mjadi rumput, tentu saja ak tidak akn hadapi kerosakan2 hati.. kerana rumput tidak punya hati.. namun, aku tetap bersyukur kerana menjadi seorang khalifah kerana.. aku bisa memiliki kehidupan yg ada warna warni .

akhir kalam, jgn contohi yg buruk tapi turuti yg baik.

kisah ini cuma sekadar kisah yg aku ingin kawan fikirkan yg mana baik dan yg mana tidak baik.

mungin ada yg mhadapi kisah seperti saya. jgn bimbang. muslimah mesti kuat! sama2 berubah ke arah yg lebih baek.

No comments: